loading...
سایت عاشقانه لاو سیب
آخرین ارسال های انجمن
lovesib بازدید : 510 شنبه 05 دی 1394 نظرات (0)

سلام امروز رمان اِل، رویای زنده به گور رو براتون گذاشتیم.

 

خلاصه رمان اِل، رویای زنده به گور:

الن کوچک ده ساله به گفته پدر و پزشکش به بیماری شیزوفرنی مبتلاست.. تحت نظر پزشک، در یک ویلای دور افتاده، به دور از دود و دم تهران و شلوغی هایش، با پرستارش زندگی می کند.. الن با درخت ها سخن می گوید، با گنجشک ها بازی می کند، برای دیوار ها و قاب های خانه داستان تعریف می کند.. الن می گوید که شب ها جغدش برایش لالایی میخواند!
الن داستان زندگی درختان و پرندگان و جانوران را برای اطرافیانش تعریف می کند.. ولی هیچ کس حرف او را باور نمی کند.. جز ریحانه، پرستار مهربانش! به نظر پدرش الن بچه عجیبی ست.. پدرش نیرو و فهم و شعور فراتر از سن او را در او می بیند.. می داند که فرزندش بیمار نیست..! می داند که هیچ کس در سن او به این بیماری مبتلا نمی شود.. ولی ترجیح می دهد اینطور فکر کند.. به خصوص که جدیدا برادرش، عموی الن، گم شده و پدر الن ترجیح می دهد ذهنش را درگیر موضوعات دیگر نکند..
ولی حق با اوست.. الن موجود عجیبی ست! و این اواخر عجیب تر هم شده است! پدر الن در کمد او پیراهن مردانه ای کثیف و خاکی یافته است.. پیراهنی که عموی الن درست روزی که گم شد، به تن داشت…

 

قسمتی از رماناِل، رویای زنده به گور:

ذهن انسان یکی از پیچیده ترین و قدرتمند ترین ویژگی های انسان است.. ذهن بر عکس جسم، ارتباط مستقیم و غیر قابل انکاری با روح دارد.. و روح انسان تکه ای از روح بزرگ و عظیم خداوند.. پس انسان باید تعداد کمی از قدرت های خدا را در خود داشته باشد.. درست است؟
برای همین است که می گویند روح را آلوده نکنید.. با سرگرمی های دنیوی به جسم وابسته اش نکنید.. بگذارید رشد کند و پر و بال بگیرد تا قدرتش آشکار شود..
ولی خب متاسفانه کسی گوشش بدهکار نیست.. همه کودکان زیر دست والدینی بزرگ می شوند که سعی می کنند کودک را به زمین وابسته کنند، به درس، به پول، به آینده..
به خوشبختی که حتی معنای حقیقی اش را درک نکرده اند و نخواهند کرد..!
قدرت خلاقیت و خلق کردن بهترین و زیباترین چیزی ست که از خدا به انسان رسیده است.. گاهی با خود فکر می کنم قوه تخیل انسان، اگر پرورش داده شود و ورزیده شود، ممکن است آنقدر قدرت پیدا کند که بتواند به افکار وجود ببخشد.. مگر نه که انسان جانشین خداوند است؟ پس باید قدرت خلق کردن هم داشته باشد..
همیشه می گویم.. افکار خیلی قدرتمند اند… هیچگاه افکار را دست کم نگیرید! به خصوص رویاها را.. انسان با رویاهایش زنده است.. با امید هایش.. رویاها به زندگی رنگ می دهند.. بال می دهند.. زندگی را زنده می کنند..! هر انسان در رویاهایش پادشاه است.. ملکه است.. به دنیای خودش حکومت می کند.. قوانین را تعیین می کند.. در دنیای خودش می تواند خدا باشد. می تواند شیطان باشد.. هر چه که می خواهد. انسان در رویاهایش معنی واقعی اختیار را درک می کند.. انسان در رویاهایش و ذهن خود تام الاختیار است .. و این تنها جایی ست که او می تواند هرکاری که دوست دارد انجام دهد و هیچ وقت هم بازخواست نخواهد شد که «چرا این فکر را به ذهنت راه دادی؟»
رویاها معنای زندگی اند.. جایی که روح انسان آزادی کامل دارد..
و وای به روزی که امید ها و رویاهای یک انسان پژمرده شوند.. به دست فراموشی سپرده شوند.. پس زده شوند و پر و بالشان بشکند.. زندگی اش بی معنا شود و در قفس اجبار ها و باید ها و نباید های امروزی زندانی شود..
برخی رویاها حکم «باور» دارند. هر چه هم انکارشان کنی و فراموششان کنی باز هم در اعماق وجودت می دانی که هستند. هرچند نامطمئن.. مثل وجود خدا، مثل روز رستاخیز.. هست؟ نیست؟ نمی دانم..
ولی این را به عنوان یک تجربه شخصی از من بپذیر.. رویاها مانند کودکان هستند.. ظریف و شکننده و وابسته به احساسات.. یک رویا هیچ وقت، هیچ وقت! از بین نمی رود.. ولی وقتی فراموش شود و یا شکسته شود تغییر می کند، بزرگ می شود. بالغ می شود، تیره می شود، تار می شود.. کابوس می شود..! رویاهای دفن شده ای که به کابوس مبدل می شوند و ذهن را ذره ذره تجزیه می کنند، می پوسانند و روح و روان را بهم می ریزند..
هیچ شکنجه ای بالاتر از سرکوب کردن رویاها و گرفتن آزادی ذهن نیست.. کم نیستند کودکانی که والدین دلمرده شان مجبورشان می کنند با دنیای واقعی روبرو شوند و رویاهایشان را دور بریزند..

متاسفانه به دلیل بسته شدن سایت 98تیا لینک دانلود حذف شد!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سایت عاشقانه لاوسیب با هدف ارائه بهترین مطالب عاشقانه ، شعر عاشقانه ، رمان عاشقانه ، عکس عاشقانه ، داستان عاشقانه ، دل نوشته عاشقانه ، کلیپ عاشقانه ،اس ام اس عاشقانه و ایجاد محیطی صمیمی و دوستانه در تاریخ 1394/4/2 فعالیت خود را آغاز کرده است. هرگونه انتقاد و پیشنهادی پذیرفته می شود.
ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی کشور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سایت چطوره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1112
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 264
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 210
  • بازدید امروز : 230
  • باردید دیروز : 650
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 230
  • بازدید ماه : 4,392
  • بازدید سال : 38,174
  • بازدید کلی : 1,977,055